Mineralai

Pievagrybiai savyje turi gana nemažus kiekius mineralų, tokių kaip varis, selenas, kalis, fosforas ir geležis.

• Pievagrybiuose yra didelis vario kiekis. 100 g rudųjų pievagrybių vario yra net 50 proc. *RPN. Varis svarbus imuninei sistemai, nervinėms funkcijoms, kaulų augimui, padeda organizmui pasisavinti geležį. Tyrimai rodo, kad paprastai, tiek vaikai, tiek suaugę per parą gauna nepakankamą vario kiekį. Esant vario trūkumui gali pasireikšti anemija, atsirasti kaulų struktūros pažeidimai, sutrikti širdies funkcijos.

• 100 g pievagrybių galima aptikti net iki 47proc. RPN seleno, labai svarbaus žmogaus organizmui mikroelemento ir antioksidanto. Jis padeda atsinaujinti oksidacijos pažeistiems organizmo audiniams, apsaugo raudonąsias kraujo ląsteles, svarbus regos silpnėjimo prevencijai. Manoma, kad selenas padeda apsisaugoti nuo širdies ligų, kai kurių vėžinių susirgimų ir priešlaikinio senėjimo. Seleno trūkumas gali sukelti pakitimus naguose, raumenų silpnumą. Tyrimai rodo, kad Lietuvoje seleno suvartojama tik apie pusę RPN.

• 100 g pievagrybių randama iki 17 proc. RPN fosforo. Fosforas yra gyvybiškai būtinas energijos gamybai organizme. Jis svarbus normaliai širdies ir inkstų veiklai, padeda palaikyti reikiamą kaulų tankį, pagreitina kaulų lūžių gijimą. Jis reikalingas audinių ir ląstelių augimui, bei atsinaujinimui. Fosforas aktyvuoja B grupės vitaminus, dalyvauja vitamino D, kalcio, jodo, magnio, cinko apykaitoje.

• 100g pievagrybių suteikia iki 22 proc. RPN kalio, kuris yra elektrolitas ir padeda kontroliuoti tinkamą vandens kiekį organizme. Jis svarbus kraujospūdžio reguliavimui ir užtikrinant tinkamą širdies veiklą. Kalis atsakingas už raumenų ir nervų sistemą, palaiko normalų gliukozės kiekį kraujyje. Šis mineralas reikalingas energijos gamybai iš baltymų, riebalų ir angliavandenių medžiagų apykaitos metu. Pakankamas kalio vartojimas padeda neutralizuoti su maistu gaunamo pernelyg didelio druskos kiekio neigiamą poveikį.

• Pievagrybiuose yra nedidelis, tačiau labai reikšmingas geležies kiekis, kurio 100 g pievagrybių randama iki 1 mg. Skirtingai nuo daugelio kitų, geležies turinčių augalinių šaltinių, pievagrybiuose nėra fitino, mažinančio geležies pasisavinimą. Dėl to organizmas pasisavina net apie 90 proc. pievagrybiuose esančios geležies.

*RPN – rekomenduojama paros norma. (LR sveikatos apsaugos ministro 2002 m. įsakymo NR. 677 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 119:2002 „Maisto produktų ženklinimas“ pakeitimas)

Receptai
Maistingosios medžiagos
Maistingosios medziagos
© 2017 Baltic Champs, UAB. LT 81411 Poviliškių k. 15, Šiaulių r. savivaldybė. Tel. + 37041372494, faks. +37041372702, el.paštas: info@champs.lt